مزایای همکاری با شرکت مشاوره بازاریابی خارجی

مزایای همکاری با شرکت مشاوره بازاریابی خارجی

چرا باید از یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی استفاده کنید؟

 

بازار جهانی، فرصت‌های سودمندی را برای توسعه برندهای قدیمی و جدید، فراهم می‌سازد. تجارت بین‌المللی مستلزم برخورداری از نگرش‌های خاصی است. وقتی‌که قرار باشد محصولات خود را در یک کشور خارجی به فروش برسانید، اغلب با مقررات پیچیده هر کشور و الزامات بین‌المللی مواجه هستید. تجارت بین‌المللی در اکثر موارد (از جمله صادرات یا واردات، نماینده‌های مستقل، توافق‌های صدور مجوز، سرمایه‌گذاری مستقیم، سرمایه‌گذاری مشترک و شرکت‌های چندملیتی (MNC)) صورت می‌گیرد. تفاوت بین این گزینه‌ها گاهی بسیار اندک و پیچیده است. یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی از تجربه، دانش و ارتباطات لازم برای هدایت مشتریان خود در شرایط پیچیده بین‌المللی برخوردار است و می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

اگر شما می‌خواهید راهکارهای بازاریابی بین‌المللی خود را بهینه کنید و یا در درصدد ایجاد فرصت‌ها و توسعه بازار هستید، باید با دقت عمل کنید و مشاوره مستقل با یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی در این مورد می‌تواند برای شما گره‌گشا باشد و به شما کمک می‌کند که با استفاده از تجربه قبلی چنین شرکت‌هایی، تصمیماتی آگاهانه بگیرید. یک شرکت مشاوره خارجی با توجه به دانشی که در حوزه بازاریابی بین‌المللی دارد، دیدگاه‌ها و راهکارهایی را برای بازاریابی موثر در اختیار شما قرار می‌دهد.

اتخاذ تصمیمات بین‌المللی (اینکه چگونه وارد تجارت جهانی شوید، کدام بازار را انتخاب کنید و چگونه این کار را انجام دهید) مستلزم استفاده از یک روش استراتژیک و دقیق است، زیرا اگر در یک منطقه مشکلی برای برند پیش بیاید، ممکن است بر دیگر نواحی، پیامدهای چندگانه داشته باشد.

یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی باید تخصص‌های زیادی داشته باشد و برای مثال بای علاوه بر خدمات مشاوره در زمینه تجارت بین‌المللی، تجارب عملی و تخصص محلی در کشور موردنظر شما را نیز داشته باشد. کارشناسان آن بتوانند به زبان محلی کشور مورد نظر شما گفتگو ‌کنند و فرهنگ و رسوم تجاری آن را درک می‌کنند.

مزایای ورود به بازارهای خارجی و استفاده از شرکت مشاوره بازاریابی خارجی

با توجه به کاهش موانع تجاری و ظهور شرکت‌هایی در کشورهای توسعه‌یافته که عمدتاً فرصت‌های تجاری خارجی را دنبال می‌کنند، در بسیاری سازمان‌ها، رقابت و کارایی در مدیریت بین‌المللی، مهارت‌های مهمی، محسوب می‌شوند. یک شرکت می‌تواند کارمندانی استخدام کند تا فعالیت‌های بین‌المللی را مدیریت کنند یا با بستن قرارداد با شرکت‌های بین‌المللی، قراردادهای خود را برون‌سپاری کند.

عدم آمادگی در شرکت‌های بین‌المللی منجر به بروز خطراتی مانند عدم تبلیغات مؤثر و بازاریابی نامناسب، روابط ناکارآمد با کارمندان، سوء مدیریت نقدی و بروز دیگر چالش‌ها می‌شود و به همین علت باید از یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی برای استفاده از مزایای تجارت بین‌المللی استفاده شود. مشاوران یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی به همکاری نزدیک با شرکت‌ها می‌پردازند تا راهکارهای بازاریابی بین‌المللی را ایجاد کنند و آن را اجرا کنند. یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی به طور معمول خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

بازارهای جغرافیایی احتمالی را شناسایی و انتخاب می‌کند.

در بازار هدف مدنظر، شناختی نسبت به بازار، ایجاد می‌کند.

محتمل‌ترین گزینه ورود به بازار را ارزیابی و انتخاب می‌کند.

برند و مجموعه نمونه محصول را تعیین می‌کند.

راهکارهای قیمت‌گذاری را معرفی می‌کند.

راهکارهای معرفی محصول و فروش آن را کشف می‌کند و روابط متقابلی بین شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

ساختار بازاریابی بین‌المللی را طراحی می‌کند.

رقبا و قدرت آن‌ها در بازارهای هدف را شناسایی می‌کند.

راهکارهای تبلیغات در کشور موردنظر را مدیریت می‌کند.

مزایای کلیدی که باید انتظار آن‌ها را داشته باشید:

ورود موفق به سودآورترین بازارها

افزایش ابعاد اقتصادی و پتانسیل درآمدزایی

شناخته‌شدن به عنوان یک برند جهانی

کشف فرصت‌های جدیدی برای رشد بیشتر

یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی به کمک یک تیم جهانی، اکوسیستم بازارهای مناسب را کاملاً شناسایی می‌کنند تا بتوان محتمل‌ترین بازار هدف را شناسایی کرد و سپس راهکارهای ورود به بازار را طراحی می‌کند.

کدام شرکت‌ها توانایی ورود به بازارهای خارجی را دارند؟

انعطاف محصول

شرکت‌هایی که می‌‌توانند محصولات خود را در بازارهای محلی به‌خوبی بفروشند ممکن است در بازار خارجی با تقاضای بیشتری روبرو شوند. سازمان‌ها می‌توانند بازارهای جدیدی بیابند و در آن‌ها محصولات یا خدمات خود را با قیمتی بیشتر از بازار محلی بفروشند. شرکت‌ها می‌توانند طیف بسیار وسیع‌تری از محصولات را حین تبلیغات و بازاریابی جهانی، معرفی کنند.

رقابت کمتر

شرکت‌ها می‌توانند بازارهایی بین‌المللی بیابند که رقابت کمتری دارند و سریعاً با ورود به آن بازارها، سهام بازار را به دست‌گیرند. این کار زمانی می‌تواند بسیار مفید باشد که شرکت‌ها توانایی دسترسی به نسخه‌های باکیفیت محصولاتی را داشته باشند که برتر از نسخه‌های دیگر کشورها هستند.

حمایت در برابر رویدادهای آسیب‌زا

رویدادهای مختلف سیاسی و اقتصادی و حتی بلایای طبیعی ممکن است یک شرکت را در برابر وقایعی که رخ‌داده است، آسیب‌پذیر کند. وقوع این رویدادها در هر بازاری ممکن است، کسب و کارها را مختل کند، اما یک شرکت می‌تواند با تمرکز فروش در بخش‌های دیگری از جهان، زیان‌های خود را جبران کند.

یادگیری روش‌های جدید

در حین انجام تجارت و کسب و کار در بخش دیگری از جهان، یک شرکت روش‌های جدیدی برای انجام امور تجاری را یاد می‌گیرد و این دانش جدید را در دیگر بازارها نیز به کار ببرد. آن‌ها ممکن است فروشندگان بهتر، مواد اولیه باکیفیت‌تر و امکانات عرضه بهتر، قطعات مناسب‌تر، روش‌های عملیاتی مفیدتر و حتی ساختارهای بازاریابی مؤثرتری را یاد بگیرند.

نتیجه‌گیری

مشاوران بین‌المللی برای ارزیابی ثبات کشورهای خارجی برای محصولات مشتریان، راه‌حل‌ها یا خدمات، بازار را بررسی می‌کنند. وقتی بازارهای مدنظر شناسایی شدند، روند یافتن بازار اولیه مشخص می‌کند که آیا توزیع‌کنندگان معتبر و علاقه‌مند، مشتریان و عرضه‌کنندگان در بازارهای هدف خاصی وجود دارند یا نه؟

هیچ مسیر خاصی برای ورود به بازار خارجی وجود ندارد. یک شرکت باید به کمک کارشناسان ساختار مناسب با میزان منابع، پتانسیل بازار و غیره را انتخاب کند و در محیط بین‌المللی، تجربه عملی کسب کند.

یک شرکت مشاوره بازاریابی خارجی که دارای دانش و تجربه قبلی در زمینه کار در کشورهای هدف شما باشد، می‌تواند ابزارهای مناسبی جهت تأمین منابع بین‌المللی، ورود به بازارهای خارجی یا اتخاذ تصمیمات منطقی درباره توسعه تجارت بین‌المللی را در اختیار شما قرار دهد.

 

1 نظر در “مزایای همکاری با شرکت مشاوره بازاریابی خارجی”

  1. سلام وقت بخیر
    بنده انواع و اقسام محصولات داخل ایران دارم از اجیل و خشکبار و ماهی و میگو و میوه جات و غیره ……………………………..به دنبال مشتریان خارج از ایران هستم ایا امکان معری دارید به من
    شماره من :09220061267
    خانوم مرادی هستم

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.