موقعیت یابی برند

موقعیت یابی برند

استراتژی موقعیت یابی برند و تفاوت آن با استراتژی موقعیت برند چیست؟

در این مقاله می خواهیم با توجه به اهمیت موقعیت یابی برند در کسب و کارهای امروزی به تفصیل راجع به آن صحبت کنیم و کاربرد عملیاتی آن را توضیح دهیم.

موقعیت یابی برند

استراتژی موقعیت یابی برند

استراتژی موقعیت یابی برند، تصور جایگاهی است که یک شرکت یا برند، در ذهن مخاطبین هدف خود می خواهد داشته باشد و در تلاش است تا با ایجاد منطقی ترین ارتباط و  ایجاد بازتاب از مشتری در برند، در ذهن او ثبت شود. به عبارتی دیگر موقعیت یابی برند سعی دارد تا ویژگی های رقابتی از جمله ارزش برند و محصولات و خدمات آن را برای آن دسته از افرادی که برند را تجربه می کنند (چه مالکان کسب و کار و چه  استفاده کنندگان از برند) به حداکثر رساند. دست اندر کاران برند اغلب برای برند های خود اهداف مهمی دارند و هدف از یک موقعیت یابی خوب برای برند درک آن توسط مشتری، تشویق به خرید و پذیرش محصولات و خدمات با قیمتی مطلوب است.

استراتژی موقعیت برند

در این استراتژی، تمرکز بر روی تحلیل و  درک نقاط قوت و ضعف شرکت شما است. بنابراین، چالش ما برای ایجاد یک موقعیت روشن و مختصر در بازار، بر اساس تحقیق، تجزیه و تحلیل های منطقی صورت می گیرد. در مبحث موقعیت یابی، باید به این سوالات پاسخ دهید که “تفاوت شما با رقبا، به شکلی که مرتبط به مشتریان اصلی شما باشد، در چیست؟”

هدف از این موضوع یافتن فرصت برای ایجاد چیزی است که بتوانید به شهرت برسید. موقعیت یابی عبارت است از تعریف اینکه شما چگونه محصول یا خدمات خود را ارائه دهید که در بازار شما ارزش ایجاد شود.

تشخیص مشتریان هدف

بخشبندی مشتریان در واقع گروه بندی مشتریان بر اساس انتظارات، خواسته ها و نیازهای مشابه هستند. شما بایستی تعریف مشخصی از مخاطبان هدف کسب و کار داشته باشید و مشخص کنید به کدام گروه از مشتریان می خواهید خدمات و محصولات را ارائه دهید. برای دستیابی به اهداف، سود آوری سرمایه‌گذاری، گرفتن سهم بازار و آگاهی از برند بر یک بخش از مشتریان متمرکز شوید. این امر به موقعیت مناسب خدمات یا محصولات کمک می کند.

تحلیل رقابتی

شما برای ایکه بتوانید موقعیت یابی خوبی برای برند شکل دهید بایستی به تجزیه و تحلیل رقبا، موقعیت آنان در بازار و موقعیت خودتان بین آنان بپردازید این کار باعث می شود تا شما فرصت هایی که در بازار است را شناسایی کنید و در کنار ارزشهای پیشنهادی مطلوب بر ان متمرکز شوید.

یافتن ارزش ها

ارزش های پیشنهادی، نوعی ارزش است که آن را به بازار ارائه می دهید و به دو نوع ارزش ملموس و نا ملموس تقسیم می شود که از طریق آن، پیام خود و همه ی حس مشتری مداری و توانمندی فنی خود را منتقل می کنید. به عنوان مثال مسئولین یک شرکت جهت جلب بیشتر رضایتمندی مشتریان خود، به کیفیت بسیار اهمیت می دهند. بنابراین به دنبال بهترین محصول برای مشتریان خود هستند. فرهنگ این شرکت، درمورد رهبری محصول است و قادر است چشم انداز استفاده شما را حتی قبل از اینکه شما به آن پی ببرید درک کند

شما باید در هر تعامل، برای برتری چشم اندازها و ارزش های مشتری، پیشنهادی را ارائه دهید. در پایان، استراتژی موقعیت برند و استراتژی موقعیت یابی، بصورت نامحسوسی به هم گره خورده و برای رسیدن به اهداف فروش خود، ایجاد یک نام تجاری پر اعتبار و دریافت سهم بازار، باید همزمان به تحلیل این دو مطلب بپردازید. اگر یک قسمت را انجام ندهید، شکاف بزرگی در مسیر رسیدن شما به اهدافتان ایجاد میشود.

تیم تخصصی بوطیقا، در مشاوره و انجام موقعیت یابی برند بسیار ماهر هستند. پروژه های استراتژی به موقعیت رو به رشد، گسترش تجارت و شکار فرصت های بیشتر شما کمک می کند. نام تجاری همه چیز درمورد سودآوری است و استراتژی، موقعیت تجاری برند، مسیر لمس قلب مشتری است.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.