برندینگ رستوران

برندینگ رستوران

راهنمای مرحله به مرحله برندینگ یا برند سازی رستوران

ما دراین مقاله میخواهیم به تمامی صاحبان رستوران و مشاغلی از این قبیل، کمک کنیم تا برندینگ رستوران خود را برنامه ریزی و اجرا کنند و به راحتی در ذهن مشتریان خود، به عنوان یک برند برتر رستوران ماندگار شوند .

برندینگ رستوران

یک بار برای همیشه برند رستورانی خود را بسازید و تا همیشه از آن سود ببرید:

مشکلات تأسیس یک رستوران را فقط کسانی می توانند درک کنند که مراحل باز کردن رستوران خود را طی کرده اند.کسانی که هنر آشپزی را جدی می گیرند و یا سپری نمودن بهترین لحظه ها را به مشتری خود ارائه دهند، رضایت بی نظیری از راه اندازی رستوران خود دارند.

اما برای هر صاحب رستوران، تلاش برای یافتن شادی و ایجاد اشتیاق برای مشتریان، به چیدن میزها یا تهیه یک منو ختم نمی شود. آنها برای حفظ سطح عالی سلیقه، خدمات و محیط مجبورند چالش های بسیاری را پشت سر بگذارند. آنها باید رستوران خود را از رقبای خود متمایز کنند و به مشتریان خود آنچه را که روی میز می آورند، چه به معنای واقعی و چه به استعاره، به عنوان خوشمزه ترین و بهترین غذای شهر نشان دهند. اینجاست که ایده های برندینگ رستوران مطرح می شود.

نقش برندینگ رستوران در شناخته شدن رستوران و کیفیت غذای شما چیست؟

در همه ی مشاغل، ایجاد برند و آگاهی از آن نقشی اساسی در بالا بردن رضایتمندی مشتریان و ثبت نام برند در ذهن آنان دارد. ایجاد برند رستورانی اگر به روش صحیح انجام شود، می تواند از نظر روحی و روانی مورد توجه مشتریان قرار گیرد و باعث شود کسب و کار شما به یاد ماندنی تر، دوستانه تر یا به سادگی بهتر از بقیه باشد. اگر برندینگ به درستی انجام شود وقتی مشتریان به یک رستوران فکر می کنند تصاویر خاطرات خوش برای آنان تداعی می شود به نحوی که هر مشتری حاضر است تنها برای مرور دوباره ی همان خاطرات، همان فضا، همان عطر خوش و همان کیفیت، بار ها و بارها شما را تجربه کند. وابستگی مشتری به برند شما به همان اندازه ضروری است که یک ظرف خوب را روی میز بگذارید.

گرچه انجام این کار پیچیده است، اما تا زمانی که بدانید چه کاری را می خواهید انجام می دهید، می توانید رقبا را کنار بزنید و به راحتی به قلب مشتریان خود راه پیدا کنید. امروز، ما قصد داریم توضیح دهیم که چگونه می توانید روش های مختلف برند سازی رستوران ها را  در پیش بگیرید و یک برند قدرتمند برای تجارت خود ایجاد کنید. جهت سهولت شما، در اینجا یک راهنمای مفید برای برند تجاری سازی رستوران آورده شده است که در هر مرحله به شما کمک خواهد کرد.

 جهت برندینگ رستوران خود، یک تصویر مطلوب ایجاد کنید:

برند در واقع ایجاد یک تصویر خاص از کسب و کار شما است. از شکل و شمایل ارائه شده تا احساس پیش بینی شده و از پیام برند گرفته تا پیشنهادات منحصر به فرد آن، همه چیز در ایجاد این تصویر نقش دارد. برای بعضی از رستوران ها، مهمترین وجه برند آنان هنری بودن آنان است. برای بعضی دیگر تمرکز برا پایداری کیفیت مانند تمیزی، مزه بسته بندی و … است. بعضی از آشپزهای رستوران ها بیشترین توجه را به مواد اولیه ممتازی که استفاده می کنند، دارند، در حالی که برخی دیگر از رستوران داران در مورد اصالت طعم و وفادار ماندن به غذاهای اصلی هستند.

نیازی به گفتن نیست که هر یک از این ایده های برند سازی رستوران مورد توجه مخاطبان هدف خود قرار می گیرد. کسانی که دید هنری دارند، از دیدن آنچه یک آشپز را تبدیل شده به یک هنرمند می کند هیجان زده می شوند، در حالی که کسانی که طعم و مزه را بیش از هر چیز دیگری ارزش می دهند، به سمت مکان هایی که غذاهای اصیل ارائه می دهند، کشیده می شوند.

برای ایجاد یک تصویر ازبرندی که مورد توجه مشتریان شما باشد و به عنوان یک استراتژی بازاریابی قوی شناخته شود، باید در ارزشهای اصلی که می خواهید ارائه دهید عمیق شوید و بفهمید که می خواهید چه نوع داستانی را با برند خود بگویید. هنگامی که داستان برند خود را در ذهن خود آماده کردید، می توانید به تهیه ی محتوای بازاریابی شده ی آن بپردازید و زمانی که روایتی درست، صمیمانه و مرتبط با برند خود داشته باشید، به راحتی می توانید برند خود را پیرامون آن بسازید.

 از ابزارهای بازاریابی مختلف استفاده کنید.

به لطف پیشرفت های موجود در بازاریابی، برند سازی اکنون به اشکال و اشکال مختلفی در آمده است. در گذشته تمام کاری که شما باید انجام می دادید این بود که برند خود را روی بیلبوردها یا بروشورها ارائه دهید. اکنون، شما باید از راه های مختلف به طور همزمان استفاده کنید تا یک تصویر مناسب از برند رستوران خود ایجاد کنید و آن را به شکلی که مورد توجه مشتریان قرار بگیرد، به آن ها ارائه دهید.

برندینگ رستوران

خلق یک لوگو منحصر به فرد، انتخاب تم رنگ (مود برد رنگ) و ایجاد ابزار مختلف بازاریابی سنتی و دیجیتال، همه بخشی از ایده های معمول برندینگ یک رستوران است. البته بیلبوردها و  تبلیغات چاپی و محلی هنوز بخشی از یک استراتژی بازاریابی کارآمد برای رستوران هستند. اما با وجود همه این ابزارهای بازاریابی، مهم است که شما تصویری ارائه دهید که با شعار از پیش تعریف شده و با ارزش های شما سازگار باشد. بنابراین مخاطبان هدف شما به راحتی می توانند رستوران را بخاطر بسپارند. چه در یک بیلبورد و چه در یک وب سایت اگر تبلیغ شما نمایش داده شود، باید به جای اینکه آزار دهنده باشد، به طرز دلنشینی در بین مخاطبان شما طنین انداز شود.

شا  می توانید با ورود به دنیای دیجیتال و ایجاد برنامه های آگاهی بخشی، پروموشن و  پاداش، ایده های تبلیغات و برندینگمختلفی را بطور موثر پیاده کنید.  همچنین می توانید محتوای بازاریابی دیجیتال صرفا سرگرم کننده تولید کنید. همچنین شما می تواند از لوگو و رنگ برند رستوران خود در منوها، دستمال سفره ها، دیوار یا لیوان های مخصوص خود استفاده کنید. حتی می توانید وسایل و ساختار رستوران خود را در طیف رنگ برند رستوران خود، طراحی کنید.

3. تمرکز بر مشتریان کلید موفقیت است

شما می توانید بهترین کمپین بازاریابی و تبلیغاتی در جهان را راه اندازی کنید. با این وجود شما به یک چیز دیگری نیز نیاز دارید. شما نیاز دارید تا احساس مشتریان و مخاطبان ایجاد کنید و این احساس را تبدیل به یک انگیزه برای امتحان بار اول یک رستوران کنید. شما باید یک گروه از مشتریان را باید در نظر بگیرید که می توانید بصورت متمرکز به آنان خدماتی ارائه دهید که مورد رضایت آنان باشند و بیشترین احساس خوب را در آنان ایجاد کند.

طبق تحقیقات، بیش از نیمی از مشتریان در ایالات متحده تمایل دارند خدمات شخصی سازی شده ای را از مشاغلی که با آنها تعامل دارند، دریافت کنند. اگر می خواهید به همه، همه نوع غذایی را ارائه دهید، قادر به ارائه این شخصی سازی نیستید. در نتیجه، شما نمی توانید  رابطه عاطفی با مشتریان خود برقرار کنید. برای اطمینان از اینکه این اتفاق در رستوران شما نمی افتد، درک مخاطبان هدف و ایجاد یک تجربه برند مطلوب که مستقیماً مورد توجه آنها باشد، بسیار مهم است.

طبق اتاق بازرگانی ایالات متحده، ایجاد یک تجربه شخصی برای تجارت خود از اهمیت بیشتری برخوردار است. مطمئناً انجام چنین کاری به آنها کمک می کند مخاطبان خود را درک کرده و برند خود را توسعه دهند. همچنین این موضوع، در ایجاد محصولات و توسعه خدماتی مانند برنامه های وفاداری که در طولانی مدت درآمدزایی دارند، کمک می کند.

خدمات خود را بر پایه اطلاعات از مشتریان هدف خود بنا کنید

سعی کنید قبل از آنکه اقدام به تاسیس رستوران می نمایید، شخصیت خریداران خود را بشناسید، اطلاعات جمعیتی شناختی آنان را جمع آوری کنید رتا بفهمید چه نوع مشتری هایی را می خواهید جذب کنید و بر اساس آن به برندینگ رستوران تمرکز دهید. و به عبارتی دیگر از جامعه هدف مشتریان خود و  علاقه مندی آن ها، اطلاعات به دست آورید. در این مرحله لازم است که به جمع آوری داده ها بپردازید تا مطمئن شوید که استراتژی که برای برند دارید کاملا به جا است.

روش های مختلفی برای برند شدن یک رستوران وجود دارد که می تواند کسب و کار شما را موفق کند. نکته کلیدی این است که درک ارزش های رستوران شما به عنوان یک برند، به همراه پاسخ به انتظارات مخاطبان شما، موجب دهان به دهان گشتن نام برند شما در عرصه ی ارائه ی خدمات رستورانی می گردد. هنگامی که تفاوت های ظریف بین مشتریان و انتظارات آنان را درک کردید، می توانید یک استراتژی برند قدرتمند برای رستوران خود ایجاد کنید.

بوطیقا سابقه ی برندینگ رستوران را در داخل و خارج از کشور دارد. برای اطلاع از این که ما چگونه می توانیم در توسعه ی کسب و کار شما، به شما کمک کنیم، با ما تماس بگیرید.

 

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.